Tuesday, May 26, 2009

Sibu~

Stayed back for a while after the state level...

Met with some friends (quite a big bunch actually).. And had a nice time gai gai-ing around small small sibu... Was kinda surprised how very small are the malls there! Erm eh?? Are those considered malls? Haha xD

Do~ Re~ Mi~ Fa~ Who's there? @@



Adnan and me again.. I like this pic a lot.. even thou i look quite messy that time.. Hahas..



The cute cute bear adnan gave.. Thanks!



What really surprise me is this earrings... I mean.. I never tell him I like earrings.. But so weird, he actually bought what i like! @@ Meow! I'm really shocked.. And quite happy as well =)

Thanks friends.. Especially adnan! xD

P.s. Stay strong k? Will be there for u always..

State level!

Finally able to online.. xD Back in sibu's Kingwood there's no wifi for me to blog!

I only arrived sibu on the 22th (friday) noon, so i missed the rehearsal in the morning... Feel kinda bad because I won't able to watch other bands' performance ><


SK S.E.D.C. We had our competition at the school's carpark.. And you might think there are other buildings around.. No kiddo, you're so wrong. The venue is just as what you see in the picture.. Cool right? 1st time I watch state level band competition at a carpark, not stadium! That's still ok.. The part which I dislike the most is THERE IS NO GOOD VIEW. Gosh... I missed the rehearsal, and we're not suppost to go upstairs on the competition day = No good view NOOOOO


Took some pictures from my other band mates.. The band members was practicing the afternoon before competition. I can only say DAMN the weather's sooo HOT! Salute all the members! They practiced on and on without complain.. And me, standing upstairs half hidden in shade still dare to complain.. Shame on me =X


Colour guards practicing...


Incantation! Swish~

As chung hua is famous of their "kiasu-ness", after the practice in the afternoon, we went back to the venue for another round of practice in the evening.. But I'm glad they had this practice.. I can see a better show that night, and really I have to say they really improved a lot on music..

Tired after practicing, the members are asked to rest early (even though most of them still play around and make a lot of noises.. Monkeys...) while we ex members did some uniform work for them.. Polishing shoes, check helmet etc etc... @@ Sleepy ehh...

Woke up 430 in the morning, almost fainted when I say the girls' hair.. O.o 1st time I see so much messy heads for competition! Luckily they're easily fixed.. Arrive at the venue bout 5 something, was kinda shocked when I say green road went there as early as we do!


Green Chords~ Green Road Secondary school band.


The football team~ I believe is Liverpool since they sang their theme song.. St Joseph Kuching.


My babies~ Chung hua miri brass band.

We have to wait quite long for our turn.. So took some random pics~


Take pic of sio bee taking pic of sui seng.. Lol..


Colour guards helping our conductor with her hair...


Helping each other checking their attire...


Still waiting~ The reds and the greens..


Soloist praying before the competition.. They did very well that day~



Ex f5 members~

I start to look very much like a fuffy eyed rabbit =="


1~ 2~ BEEB!!

Finally all bands had their turn and is time for the result... We wait and wait and wait...........
Boring ehh.. Boring until i keep running around giving water for members and fan-ing them.. Jiak ba bo shu zho.. Haha...

After a lot of boring speeches inside the super warm hall, we finally know the result.

Best preparation Chung hua miri
Best colour guard St joseph kuching
Best preparation St joseph miri
Best drum major Riam road miri

1st St joseph kuching
2nd Chung hua miri
3rd St joseph miri

Most of the results are as what i predicted.. But too bad we missed the best colour guard prize.. I really loved our cg's movements.. Really complicated yet they did it so beautifully~ No matter what, You guys are the BEST in my heart!

I'm really proud of all my band members too.. The music was just BEAUTIFUL... The articulations, dymanics, tone quality... All those stuff Mr nonami always remind us again and again before this, for the the 1st time you guys present everything out, so smooth and sweet.. I truly enjoyed it lots..

Even though you guys didn't manage to get the champs, but you guys did your best already, and this is really a very good chance to gain experience. Take this oppurtunity to learn from your mistakes, improve on your weak points, polish up your good parts, and learn from other bands. DO NOT criticize others or feel bad bout losing.. To be a better loser is the pathway to be a winner. As long as you did your best and learn to accept, you're a champion to yourself already. Never ever hate or envy what others got, as with more effort, one day you may achieve your goals.

And why not try to make friends with other bands? Learn from each other, share what we know.. Believe me, it really helps in improving, and of course, we can learn a lot through this =)
Mr jonathan fox's right.. Still remember what he told us? xD


Oh well.. Before my bus left the venue, I rushed to take pic with my miao~ xD
And don't ask me about the orange.. I don't know why we're taking that too =="
Thanks jordan for the pic! =)

And lastly, keep up the good work SJSK! Continue to improve and make sarawak proud! Get the trophy back yea!

Ora Et Labora!

Sunday, May 17, 2009

Crush..

Was studying bio while listening to songs.. Suddenly hear Crush by David Archuleta.. Memories like flow back to me... *shiver*

Hahas.. I still remember last year December i went to stay in Kuching for 2 weeks with Howard, Nixon and their relatives (gosh sound like i kacau their family gathering hahaha) That time EVERYDAY i listen to this song like at least 2 times.. Everytime i get on car the radio sure playing this song 1 and i don't know why though~ xD

Did a lot a lot of stuff at Kuching.. For the 1st time I drove a manual kancil.. In green road school compound some more! xD Thanks Ben Ho for letting me drive yea.. I know you was kinda freaked out when I drive... Look at how you guide me! So kimteo wahaha..


When to this park to walk walk with Ben xD

And he fetch us to bring Adnan out for a nice-but-short tea.. Lalala..


Then stayed at Damai Puree for a night.. Played in the kiddo's pool with the excuse of "bawa adik".. Anthea was there bah.. Haha.. How long I din get myself wet in a pool edi a? Hrmmm... Well i can't swim also what.. LOL... But I remember someone promise to teach me swim hor.. *hint hint* Right? Hehe..


The weather was kinda bad.. But nevermind i still had fun there!


The bar in the hotel.. Nice picture right? *proud of myself* Wahaha..


Went to St joseph too.. Go there kacau them practice for Christmas performance.. Super nice 1.. especially the flutes! You guys rocks! xD Thanks for playing "assassin" with us yea... And thanks for not throwing that "Are-you-guys-here-to-spy-us" look.. Missed you guys lots! Well we gonna meet again real soon eh? Looking forward! Woot!


Welcome to St Joseph School Kuching. It is founded in 1882 Bla bla bla bla bla...........


Watched MPYO concert for the 1st time in my life.. Met some st joseph members there too.. Hrmm let me think... Jordan and wariq i remember very well.. But the others I can't remember their names =( Sorry! Quite a nice concert... But i was forcing myself not to fall asleep very very hard.. =P


Concert hall! Erm can't see clearly right? Quite a badly taken picture.. But nice celling thou =P


What else ahh... OWH have a very very long chat with Jason aka my *ahem* and eric.. Poor john like being left out at 1st.. Sorry yea.. >< Almost died as the car almost crash thou... Drive carefully lah duh! *Phobia edi*

Lalala.. Enough of the distraction... Better go back to my books =="
Sienn..... Tata~

Tuesday, May 12, 2009

Phew~~

Get my physic exam paper back today.. And thank god i did ok!


Phew~~

I still remember last physic exam i only get 9 out of 40.. Very very bad result indeed =(
Even Mr Yong was shocked with my sudden bungee jump type of result.. Oh well, that's for didn't study earlier AND didn't consult friends before hand on stuff that i'm not sure of..

Neh neh neh.. But I don't think this result is enough to fill back the bad 1 I did last time @@





Secret recipe to succeed in SAM = Study consistently





Which I never did =P



Lalala...


Results in :
- Never pass my chemistry in SAM exams ( Duhhh I also don't know why!!! I'm very sure I DID study A LOT for the last 1 but........ Hrmm maybe I'm just not a chemistry type of person..)
- Failed my math in SAM for the 1st time ( Ish, that's for didn't do my homework! Damn damn... I have said the bad word! *HOMEWORK*)


Hrmm what should I do ahh?

Meiji's Black Chocolate.. Maybe I need more chocolate to boost up my energy level! For better studies lah.. Haha..


But am on budget now.. No $$



OR


Maybe I need some nice jelly...


Yum yum...


But this is the only type I can lay my hands on! Arrgh..


Phenolphtalein jelly (did I spelled it wrongly? Chemistry term again Duhhh)


Looks so yummy yet poisonous =(




Ish, they should not come up with this kind of experiment.. Make me hungry only *stomach growl*


Neway, TRYING to force myself to do my homework now *AHHH who speaks the bad word??!!*

Don't know when will I start though..

*Day dreaming*

LOL..

Monday, May 11, 2009

Just duhhh...


Don't know what's wrong with me..

Shoulders ache a lot ><
As if i did gymnastic or had a bad fight last night..

It's bengkak already.. Huhu.. Some sort of like carrying bass drum or xylophone too long.. Duh..


Want a good massage.. But when jocelyn help me massage I wanna die ald.. Super pain! T-T


Duhhh.... Mayb I need more rest? Too much late night phone calls and slacking on9 is bad for me =(


**********

To make me feel worst, I think I'm jealous of someone..

Huhu... Well everyone knows how good is this someone.. How confident is this someone..

And of course, this someone has a very easy life till now.. I mean nobody can trip this someone down in the middle of anything.. And chances appeared for this someone...

What about me? Well I guess I met too much fake friends and back stabber and arrogant peaople edi... Until I don't know who to believe sometimes.. And I don't dare to take anyone that treat me real good as a good friend.. I scare, like many before them, they'll gone one day and if i put them in an important place in my heart, I'll break down again..

Like many times before this..


Duhh my heart has so much super glue and cellofontape markings on it...


Break it a few more times, I think I won't dare have good friends anymore...



Feel so guilty for being jealous... But I just can't help it T-T



Haih....

Sunday, May 10, 2009

Munch munch munch

CANT STOP EATING!!!

Duhh..

Typical christy's way to reduce boredom..



Why am I not studying when i got the time? Damn damn damn...

Currently munching some biscuits.. AGAIN!!!!

Wondering how much weight I gonna gain if I go on like this...




Well another typical christy's way to reduce boredom is drawing... Haven really draw for ages already... Hahaha..

Wanna show off my "masterpiece"!

*Sometimes in life.....* (Oh 2009) Done with the help of jocelyn.. I love my lil pup there...


A line quoted from a nice piece of poem.. Which have my middle name "yen" somewhere in the poem..


Well I'd tried my best to write nice chinese words edi... Because my handwritten is well known untidy like cakar ayam ><




Duhh...


Enough of my crappy time wasting post..


Gonna sleep as I still have to wake early for orchestra practice tomorrow...


Hope it'll be a good I.. Didn't practice though... O.o

Damn blur 1.. Well anyway, nitey nitez... ><

Saturday, May 9, 2009


Currently emo-ing..

Lots of stuff in my mind... Still trying to sort them out... But it's almost impossible...

Like a tangled up rope without the end of the ropes..
No end, no way to untangle...

Duhh.. Sort of like cutting all into pieces...


******************************

Human is the highest form of life in the Earth.
This make human possible to do stuff that's suppose to be impossible.
Of course, this make human also become one very complicated kind of animal.

Human mind... Even if you're the greatest psychologist in the world, I'll still say you know too few about human..
Every crook and turn in our brains think different stuff, do different task..


But still, I still hope I can read human's mind...
Even if just a bit, it's still enough for me
At least I'll have a clue about what YOU are thinking..


Duhh...


And maybe I can understand myself more too..


I don't know myself well enough =(


Semester exam is coming soon...
Means D-I-E to me...

Damn why I wanna take science?! Super hard to study 1...


P.s I need MORE dark chocolate.. MORE!!!

Monday, May 4, 2009

Excited!

Yeah~ I can watch state level! After scold by mum and pay for my own fees of course =="


But anyway I CAN GO!!! WOOT~ Can't wait for the bands to ROCK the place!


Damn excited and nervous.. Even thou i dono what for i get nervous.. I'm not in there anyway.. Haha...

I was inside there... Missed the thrill so much ><


Now still got 3 weeks to go before the competition but i'm already thinking of packing already.. Haha.. Can't wait to see my dear friends and babies!!


P.s ADNAN don't forgot what you promised me!! xD

P.p.s Sorry mum.. Again.. Duhhh...

Sunday, May 3, 2009

Bukit Gasing trip~

It's 1st May!!! Holiday~ We a bunch of G2 students and some of Hikari's old schoolmates went to Bukit Gasing for a jungle trekking trip..

Meet up with everyone who're going at Taylor campus.. Then off we go! Whee~~

This is us, at the Bukit Gasing entrance.. xD

"Ahh! Squirrel!!" All girls was mad about it.. "Soo cute!!"
Erm i got no idea why i do that "pose".. =="

Must do some stretching of course!

Lets start with something easy 1st.. Lalala...

*Row row row your boat
Gently down the stream~
When you see a crocodile and
Don't forget to scream AHHHH!!!* xD

Still very energetic.. Me extreamly hyper! Woot~

Getting tougher and tougher..

There is one part of damn hard... Very long way up hill while we only have some holes and roots to step on.. Very tiring.. Halfway up there i started to feel my legs shaky ( Not enough stamina practice!! Ahhh!!) Tahan till the top... >< PHUH I REACH EDI!!! And kinda fast too! Feel proud of myself..

But too bad, hua yen had a real bad time.. After she reach the top she was whole pale @@ I was kinda worried.. But well, it happens to be ok... At least her colour came back after resting a while and she started joking around.. LOL.. And she didn't roll down as she said too.. Anyway, good thing she didn't do so, as there's no McD Roll-Thru there.. Haha..


We got a hanging bridge here! Look at it!! If i was a few years younger i sure cant walk through it.. Because i got height fright.. Well currently overcoming it edi.. Since i can walk through it i guess my height fright is much much better than before already!

*OooooH!!! Don't look down! Walk carefully!*

Oooo Stream!!! Where where??

Found this tower instead.. Climbing time!

Me and Li Ji my dear lab partner on the tower xD

After climbing up, we must climb down also.. *Gulp* Why the stairs soo steep? O.o *shiver*

Ehh reach exit edi? Where's the stream? O.o
I guess i didn't take the right turn.. LOL..

Eee we just walk though what the Hash House Harries walk too! Well it seems better than the 1 in miri.. My dad's a hasher too.. But what he went though was like few times tougher than this! Miss dad a lot suddenly.. ><


Another group photo with everyone inside after the "weight-losing-trip"


AND don't forgot to preserve our natural resources! Save nature for our future!


Finally, we eat! The 1st time i saw porrige can cost like rm70++ eh... Scary.. But kinda nice lar.. And got A LOT of seafood inside.. Not what i order thought.. Hahaha... Ate chicken rice, popiah, a some "lobak", a lil porridge stolen from shujun's bowl xD And A LOT of biscuit after i reach home..

Erm I don't know whether this trip can help me lose weight or not.. Since i ate double after that.. Wahaha..

Anyway it's a fun trip! And miracleusly my legs doesn't hurt at all! @@ Cool~